מתכון עוף ביין והדרים

  • זמן הכנה
    חצי שעה
  • זמן בישול
    שעתיים
  • סועדים
    8
  • צפיות
    429

מתכון עוף ביין אדום בטוויסט הדרים בסגנון צרפתי

המתכון לעוף ביין Coq au Vin הוא אחד התבשילים הקלאסיים והפופולאריים ביותר במטבח הצרפתי. אצלנו זה נחשב למשהו מיוחד, יש שיאמרו “גורמה”, אך במטבח הצרפתי “קוק או וואן” זה תבשיל שבשגרה. חומרי הגלם שמרכיבים את התבשיל המופלא הזה גורמים לריחות של ציר עשיר, יין, עשבי תיבול וארומות משובחות שכדאי לחוות.

אחד הדברים שהכי מבאסים בעוף, זה שבגלל שעוף הוא מאכל כל כך פופולרי אז הוא נחשב למשהו יומיומי אך המתכון הזה של עוף ביין יכול בקלות להתפאר מול מנות לצד כמו ספריבס טלה, אנטריקוט בקר, צלי כתף ברוטב יין וכדומה.

המרכיבים העיקריים של המתכון כוללים יין אדום, שוקי עוף, בצלים, פטריות, מתכון בוקה גרני “לרדון” (לרדון זה קוביות חזיר מעושן) אבל כאן אתן לכם גם את הגרסה הכשרה שלטעמי לא פחות טעימה, ומי שמעוניין להחליף מטעמי כשרות – ניתן להחליף בקוביות חזה אווז מעושן.


הכנת מתכון עוף ביין כוללת 3 שלבים:

  1. השלב הראשון, השריית שוקי העוף במתכון מרינאדה של יין אדום
  2. השלב השני, צריבה והשחמת שוקי העוף ושאר הירקות (בצלים, פטריות ושום)
  3. השלב השלישי, בישול העוף במתכון ציר עוף בתוספת יין אדום כאשר לקראת סוף הבישול מכניסים את הסיר לתנור

כמה שילובים מעניינים עם המתכון לעוף ביין

  1. מתכון קרם שורשים
  2. גרטן תפו”א מוקרם
  3. מתכון קרם בטטה וג’ינג’ר

רכיבים

מצרכים מתכון עוף ביין

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    אז לפניי שמכינים את המתכון לעוף ביין רצוי לוודא שיש לכם את כל המתכונים הרלוונטיים שרשומים למעלה, (מתכון למרינאדה יין אדום, מתכון ציר עוף, מתכון בוקה גרני ומתכון לרוטב יין אדום בורדולז) ובנוסף כדאי לוודא שיש את כלי המטבח הרלוונטיים. חשוב מאוד להקפיד על שלבי ההכנה ולא לצרוב את כל הירקות והעוף ביחד כי זה יגרום להפרשת נוזלים שיגרמו לחוסר השחמה שלחמורי הגלם. לכן, כפי שרשום בהמשך, יש להקפיד על השחמה וצריבה של כל חומר גלם בנפרד. עוף, בצלים ושום, פטריות וזה כדי לקבל השחמה יפה של החומרי הגלם שהם למעשה יהוו את בסיס הטעם להמשך בישול העוף ביין.

    a1 שלב

    בשלב הראשון להשרות את נתחי העוף במרינדת יין אדום כפי שרשום במתכון של מרינדת יין אדום ולמשך לילה אחד.

    a2 שלב

    בשלב השני, לחמם את סיר גדול ולחתוך בייקון לקוביות של 1 ס"מ או לחילופין (בגרסה הכשרה) חזה אווז מעושן לקוביות של חצי ס"מ ולהניח בסיר את קוביות הבייקון (מה שנקראה "לרדון") ל 3-4 דקות עד שהם מגירים מעט שומן. לסנן את חתיכות הבשר ולהניח בצד אך לשמור את השומן לשלב הבא.

    a3 שלב

    בשלב השלישי, לנער את נתחי העוף ממרינדת היין, (חשוב: לסנן את נוזלי היין משאריות תבלינים ולשמור את היין לשלבים הבאים) ולמשוח את נתחי העוף במלח, פלפל וקמח. לנער מעודפי קמח ולחמם את השומן שנשאר בסיר לחום גבוה. להניח את נתחי העוף בשומן החם ולצרוב על כ 3-4 דקות בכל צד עד להשחמה יפה. להוציא את נתחי העוף מהסיר ולהניח לבינתיים בתבנית בצד.

    a4 שלב

    בשלב הרביעי, לבדוק כמה שומן נותר בסיר ולהשלים (במידת הצורך) עם שמן זית לגובה של 3 מ"מ גובה שמן בסיר, ולהוסיף את הפטריות ולטגן אותם היטב עד להשחמה יפה. *ברגע שמטגנים פטריות הם סופגים המון שומן ולכן נראה שחסר שומן ולכן יש להוסיף 3-4 קוביות חמאה (או מחמאה לגרסה כשרה)* ולהוסיף את הבצלים ולאדות אותם לעוד 3-4 דקות. לאחר מכן להוסיף את השום ולאדות לעוד 2 דקות.

    a5 שלב

    בשלב החמישי, להוסיף בחזרה את נתחי העוף לסיר ולשפוך פנימה את את נוזלי המרינדת יין אדום ששמרנו בשלב 3. להוסיף מתכון בוקה גרני ולהביא לרתיחה. לבשל במשך כ 30 דקות ועד שכמות היין מצטמצמת לחצי. להוסיף ציר עוף, גרידת הדרים ולהביא לרתיחה. לטעום ולשפר תיבול במידת הצורך במלח ופלפל. לסגור את הסיר ולבשל במשך שעה אחת.

    a6 שלב

    בשלב השישי והאחרון, להסיר את המכסה ולהכניס את תבשיל העוף ביין לתנור שחומם מראש ל 190 מעלות צלזיוס למשך 30 דקות עד שמתקבלת השחמה יפה של נתחי העוף. וזה השלב שהמהדרין מוסיפים חמאה בסוף הבישול. *הערה:* השילוב של גרידת הדרים במתכון הוא לא חובה אך הוא טוויסט מעניין שמעניק טעם הדרי עדין.

    סיכום

    משהים את נתחי העוף במרינדה של יין אדום למשך לילה. ממלחים, מקמחים ומפלפלים את הנתחים. וצורבים אותם בסיר עד להשחמה יפה ומסירים את הנתחים מהסיר, מוסיפים את הפטריות ומעט שמן זית ומשחימים אותם היטב. מוסיפים את הבצלים ומאדים כ 3 דקות ומוסיפים את השום ומאדים לעוד 2 דקות. לאחר מכן, מוסיפים חזרה את נתחי העוף לסיר ושופכים פנימה את היין האדום שהיה במרינאדה. מוסיפים מתכון בוקה גרני, יין אדום ומביאים לרתיחה. מבשלים כ30 דקות עד לצמצום מחצית מנוזלי היין ומוסיפים ציר עוף וגרידת הדרים ומבשלים לשעה נוספת כאשר הסיר סגור. מסירים את מכסה הסיר ומכניסים את הסיר לתנור שחומם מראש ל 190 צלזיוס וצולים לחצי שעה ועד שמתקבלת השחמה יפה של נתחי העוף.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X